Hamburgery


przepis na zdrowe hamburgery
Dzisiaj fast-food w wersji fit czyli przepis na zdrowe hamburgery. W zależności od tego jaką bułką wybierzesz oczywiście, nie ma tu nic, do czego można się doczepić, żeby nie mogły ich jeść dzieci. Nikt nie powiedział, że danie, które uchodzi za nie zdrowe i ociekające tłuszczem, musi takie być. Jeśli zrobisz je sama, wiesz jak przyrządzisz i co do ich dodasz, nie będą miały nic wspólnego, z tymi hamburgerami z budki z fast-foodami, albo restauracji na M. 

przepis na zdrowe hamburgery

Sama nie jestem jakimś fanem mięsa, ale jak się ma w domu takich trzech co lubią, trzeba się wpasować w ich gusta. Zwłaszcza, jak się ma w domu niejadka, przy którym trzeba na głowie stawać, żeby coś zjadł, takie hamburgery są doskonałą alternatywą klasycznej kanapki. Wołowina jest wysoko białkowa, więc konieczna moim dzieciom, przy chorobach mięśniowych, w dodatku, jest to jedyny sposób, jakim jestem w stanie przemycić natkę pietruszki do jedzenia swoich dzieci. Niestety jeśli ją widzą gołym okiem, za nic nie zjedzą. 
Jak widać asystent był i twardo pomagał, zwłaszcza podkradając ogórka.

przepis na zdrowe hamburgery

Składniki:

400 g mielonej wołowiny (starczy na 5 hamburgerów)
jajko
pół cebulki
garstka posiekanej natki pietruszki
sól
pieprz
łyżeczka musztardy (opcjonalnie)

Dodatki:

ogórek świeży
ogórek kiszony/konserwowy
pomidor
pół cebuli
ketchup, musztarda, (majonez)- co kto woli
ser żółty
ewentualnie sałata, kiełki

Mięso wymieszać z jajkiem, natką posiekaną połową cebuli, solą i pieprzem wedle uznania, można dodać łyżeczkę musztardy do smaku i uformować hamburgery. Muszą być większe nić bułka, bo skurczą się podczas smażenia. Ja smażyłam na normalnej patelni, ale myślę, że nawet lepiej zrobić je na grillu, albo patelni grillowej. Podgrzaną bułkę posmarować musztardą i ułożyć wybrane dodatki i mięso, dodać ketchup,przykryć bułką i gotowe. Jak widać u nas w wersji bardziej zdrowej i mniej, jaką kto bułeczkę woli.


przepis na zdrowe hamburgery

6 komentarzy :

  1. Uwielbiam robić w domku takie zdrowe burgery. :) Ale kiedyś policzyłam ich kaloryczność. Jeden to tak od 450 do nawet 600 kcal, w zależności od użytego sosu. Teraz jestem na diecie więc sobie je odpuszczamy, ale później, będą ok, tylko już bez frytek domowych, które kiedyś zawsze dodawałam do zestawu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z frytkami to juz wrecz bomba kaloryczna. Racja sosy duzo moga dodac kalorii. Ale raz na jakis czas czemu nie

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna alternatywa dla tych najbardziej znanych i najmniej zdrowych (choć muszę przyznać, że i na nie sobie czasami pozwalamy ;) )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, my też. Na szczęście moje dzieci nie lubią hamburgerów kupnych, za to frytki tak.

      Usuń
  4. Jak ja bym zjadła takiego burgera:) W sumie lubię od czasu do czasu zjeść coś takiego "na bogato":) A poza tym syn ostatnio powiedział, że on nie lubi McDonalda, bo to Mama(czyli JA) robi najlepsze pizzę i hamburgery na świecie:) I dlatego fajnie mieć dzieci i warto się dla nich starać:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie zdrowe zamienniki. Na pewno zrobię w najbliższym czasie. Fantastyczne jest to, że coraz więcej osób zwraca uwagę na to co się je. Jak najwięcej takich postów. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Jeśli choć trochę Cię zainteresowało co napisałam, będzie mi bardzo miło jak zostawisz komentarz, a na pewno zajrzę do Ciebie.

BeeMammy © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka edytowany przez BeeMammy